Ušetřete zákazníkům čas povolením automatického předvyplňování formulářů
Dnes se podíváme na atribut autocomplete
ze specifikace HTML5. Ten totiž dokáže velmi dobře vašim zákazníkům ušetřit čas a urychlí tak například objednávkový nebo registrační proces. Uživatele tak nemusí odradit, že musí vyplnit například fakturační adresu.
Krátký příběh
Roky jsem se věnoval frontendu, respektive jen kódování webů a jemu velmi blízkým technologiím. Začíná však být bohužel znát, že jsem postupně přestal psát weby a přeorientoval se jen na backend.
Když jsem se totiž od svého spolužáka ze střední školy Emila Čelustky, věrného frontendisty, dozvěděl o dalších hodnotách atributu autocomplete
(kromě on a off), měl jsem ústa dokořán.
Do tohoto dne jsem měl za to, že prohlížeče doplňují uložené informace uživatelů na základě atributu name
, jak jsem však byl poučen, takto to není. Nějaké základní automatické doplňování v některých prohlížečích sice funguje, ale jasně stanoveného doplňování lze dosáhnout pouze nastavením vhodné hodnoty atributu autocomplete
.
Nastavení atributu autocomplete
Aby všechny moderní prohlížeče doplňovaly v prohlížeči uložené údaje správně (ale hlavně všechny do správných polí), je třeba atributu autocomplete
daného input
prvku nastavit správnou hodnotu, a to podle informace, kterou chceme do prvku automaticky doplnit.
Nyní budu pouze citovat vybrané hodnoty a text, který bude prohlížečem do pole automaticky doplněn, z dokumentace MDN, v níž je vše krásně popsané a vysvětlené. Tyto hodnoty urychlí váš objednávkový proces.
- name – celé jméno zákazníka
- street-address – ulice a číslo domu
- address-level2 – město nebo jiná obec
- postal-code – poštovní směrovací číslo
- email – e-mailová adresa
- tel – telefonní číslo včetně mezinárodní předvolby
Potřebujete-li tyto údaje více rozpadené (například adresu rozdělit na ulici a na číslo domu), doporučuji projít si již jednou zmíněnou MDN dokumentaci. Ta zahrnuje také další možnosti, jako jsou údaje o platební kartě, tituly, pohlaví nebo třeba narozeniny.